0 A+ A- Εκτύπωση Ανάρτησης

Μέθοδος υπολογισμού υπηρεσίας για συνταξιοδότηση


 Σύνταξη λόγω γήρατος χορηγείται όταν το άθροισμα της ηλικίας του ναυτικού, μετά την συμπλήρωση του 50ου έτους της ηλικίας του και της συνθετικής ναυτικής υπηρεσίας του, με ελάχιστο όρο τα 15 χρόνια δίνει τον αριθμό 70.
Συνεπώς ναυτικός που συμπληρώνει το 50ο έτος της ηλικίας του δικαιούται σύνταξης λόγω γήρατος εφ' όσον έχει πραγματοποιήσει 20ετή συνθετική ναυτική υπηρεσία ενώ για να έχει δικαίωμα σύνταξης σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να έχει συμπληρώσει 15ετή συνθετική ναυτική υπηρεσία κατά το 55ο έτος της ηλικίας του.
Κατ' εξαίρεση χορηγείται σύνταξη λόγω γήρατος ανεξαρτήτως ηλικίας, όταν διαιρουμένων των ημερών της πραγματικής ναυτικής υπηρεσίας του ναυτικού στις κατηγορίες πλοίων που αποκτήθηκε δια του αριθμού 1 (Δεξαμενόπλοια συναλλαγματοφόρα), 1,05 (φορτηγά συναλλαγματοφόρα), 1,10 (υπόλοιπα πλοία εξαιρούμενων των ι/φ-π/κ, πλωτών ναυπηγημάτων και θαλαμηγών μέχρι 100 κοχ) και 1,20 (ι/φ-π/κ άνω των 25 κοχ, θαλαμηγών άνω των 25 κοχ μέχρι 100 κοχ) δίνουν άθροισμα 7.920 ημερών και άνω.
Σημειώσεις:
  1. Ο χρόνος άδειας του ναυτικού υπολογίζεται για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος, εκτός από την περίπτωση της χορήγησης σύνταξης ανικανότητας ή θανάτου, σύμφωνα με τις διατάξεις ασφαλιστικής προστασίας.
  2. Ο χρόνος στρατιωτικής υπηρεσίας αναγνωρίζεται με εξαγορά και λαμβάνεται υπόψη για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος, εφ'όσον ο ναυτικός έχει συμπληρώσει το 58ο έτος της ηλικίας του και έχει 12ετή πραγματική ναυτική υπηρεσία. Κατ'εξαίρεση δεν υπολογίζεται στις περιπτώσεις της διαδοχικής ασφάλισης και της ελάχιστης ασφαλιστικής προστασίας.
  3. Ο χρόνος ασθένειας του ναυτικού και μαθητείας στο ΚΕΣΕΝ αναγνωρίζεται με εξαγορά και λαμβάνεται υπόψη για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος εκτός από τις περιπτώσεις της διαδοχικής ασφάλισης και της ελάχιστης ασφαλιστικής προστασίας.
  4. Ο χρόνος της ναυτικής υπηρεσίας σε πλοία με ξένη σημαία αναγνωρίζεται με εξαγορά και λαμβάνεται υπόψη για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος, εκτός από την περίπτωση της ελάχιστης ασφαλιστικής προστασίας.
    Υπολογίζουμε την πραγματική θαλάσσια υπηρεσία μας προσθέτοντας και τις άδειες.

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΥΝΘΕΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
Η συνθετική ναυτική υπηρεσία είναι η πραγματική ναυτική υπηρεσία, επαυξημένη κατά ένα ποσοστό ανάλογα την κατηγορία του πλοίου και χρειάζεται να δούμε ανάλογα με την ηλικία μας και την υπηρεσία που έχουμε εάν βγαίνουμε στην σύνταξη και δεν χρησιμοποιείται για καμία άλλη περίπτωση.


Π.χ Εάν ένας συνάδελφος έχει υπηρεσία σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες τότε ο υπολογισμός γίνεται όπως το παρακάτω παράδειγμα:
  1. Υπηρεσία σε Φ/Γ ποντοπόρα 11 χρόνια - 11 μήνες - 6 ημέρες ισούται με 4.296 ημέρες. Αυτό πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 1,111 και γίνεται 4.772,8.
  2. Υπηρεσία σε Δ/Ξ ποντοπόρα 4 χρόνια - 4 μήνες - 23 ημέρες ισούται με 1.583 ημέρες. Αυτό πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 1,154 και γίνεται 1.826,7.
  3. Υπηρεσία σε Ακτοπλοϊκά 1 χρόνο - 6 μήνες - 29 ημέρες ισούται με 569 ημέρες. Αυτό πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 1,074 και γίνεται 609,39.
    Προσθέτουμε τα γινόμενα από τις τρεις κατηγορίες 4.772,8 + 1.826,7 + 609,39 = 7.208,89 και το διαιρούμε δια 360, οπότε βγαίνει 20 χρόνια συνθετική υπηρεσία, εάν η ηλικία μας είναι 50 βγαίνουμε στην σύνταξη.

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
Υπολογίζεται ο Συντελεστής Σταθμίσεως Υπηρεσίας.

Παράδειγμα:
  1. Υπηρεσία σε Φ/Γ ποντοπόρα
    11 χρόνια - 11 μήνες - 6 ημέρες = 4.296 ημέρες Χ 1,2 = 5.152,2
  2. Υπηρεσία σε Δ/Ξ ποντοπόρα
    4 χρόνια - 4 μήνες - 23 ημέρες = 1.583 ημέρες Χ 1,3 = 2.057,3
  3. Υπηρεσία σε Ακτοπλοϊκά
    5 χρόνια - 3 μήνες - 20 ημέρες = 1.910 ημέρες Χ 1,1 = 2.101
  4. Υπηρεσία σε ΙΚΑ = 720 Χ 1,0 = 720

Αθροίζουμε τα γινόμενα Α,Β,Γ,Δ δηλαδή του συντελεστή σταθμίσεως υπηρεσίας 5.152,2 + 2.057,3 + 2.101 + 720 = 10.030,5
Η συνολική μας πραγματική υπηρεσία είναι 4.296 + 1.583 +1.910 +720 = 8.509 ημέρες η οποία καθορίζει συντελεστή προσαύξησης υπηρεσίας 1,2.
Πολλαπλασιάζουμε το άθροισμα γινομένων του συντελεστή σταθμίσεως υπηρεσίας με τον συντελεστή προσαύξησης υπηρεσίας δηλαδή 10.030,5 Χ 1,2 = 12.036,6.
Το 12.036,6 το διαιρούμε με ένα σταθερό νούμερο (15.000) και βγάζουμε το ποσοστό συνταξιοδότησης, δηλαδή 12.036,6 : 15.000 = 0,80 ποσοστό συνταξιοδότησης.
Σημείωση: Με ποσοστό συνταξιοδότησης 0,80 παίρνει κάποιος FULL σύνταξη στην κατηγορία του πλοίου που έχει υπηρετήσει τα 4 τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με τον τελευταίο συνταξιοδοτικό νόμο 3075/02 για το 2006 η ανώτερη σύνταξη  100% αντιστοιχεί στο 70% του βασικού μισθού + το 22% των Κυριακών στην κατηγορία του πλοίου την ειδικότητα και τον βαθμό που έχει τα 4 τελευταία χρόνια.

ΕΠΙΔΟΜΑ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
 Υπολογίζεται σε ποσοστό επί της καταβαλλόμενης σύνταξης ως ακολούθως:
ΠΟΣΟΣΤΟ                       ΗΜΕΡΕΣ                              ΗΜΕΡΕΣ
                                             ΑΠΟ                                        ΕΩΣ
2%                                       8.280                                       9.000
5%                                       9.000                                       9.720
10%                                     9.720                                     10.080
11%                                   10.080                                     10.800
15%                                   10.800                                     11.520
25%                                   11.520                                    και άνω


ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗ ΣΥΝΤΑΞΗ
Η επικουρική σύνταξη που χορηγείται από το ΚΕΑΝ ορίζεται σε ποσοστό 1,5% για κάθε χρόνο επικουρικής ασφάλισης και υπολογίζεται επί της ανώτατης σύνταξης της ειδικότητας και του βαθμού που συνταξιοδοτείται ο ναυτικός από το ΝΑΤ (κύρια σύνταξη) χωρίς κανένα επίδομα. Το ποσόν της χορηγούμενης από το ΚΕΑΝ επικουρικής σύνταξης σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο του ποσού που αντιστοιχεί στο 30% της εκάστοτε ανώτατης ειδικότητας και του βαθμού που συνταξιοδοτείται ο ναυτικός από το ΝΑΤ.

Παράδειγμα:
Υπηρεσία Επικουρικής ασφάλισης 13,5 χρόνια Χ 1,5% = 20% επί της ανώτατης σύνταξης.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η επικουρική ασφάλιση χορηγείται από τον Σεπτέμβρη του 1981 και μετά.

ΑΔΕΙΑ Ε/Γ - Α/Κ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ
Από 01/01/1976 έως 31/12/1980    2,5   ημέρες τον μήνα
Από 01/01/1981 έως 31/12/1981    4,25 ημέρες τον μήνα
Από 01/01/1982 έως 31/12/1984    4,42 ημέρες τον μήνα
Από 01/01/1985 έως 31/12/1998    4,5   ημέρες τον μήνα
Από 01/01/1999 έως 31/12/1999    4,58 ημέρες τον μήνα
Από 01/01/2000 έως 31/12/2000    4,66 ημέρες τον μήνα
Από 01/01/2001 έως 31/12/2001    4,75 ημέρες τον μήνα
Από 01/01/2002 έως 31/12/2002    4,83 ημέρες τον μήνα
Από 01/01/2003 έως 31/12/2003    4,91 ημέρες τον μήνα
Από 01/01/2004 μέχρι σήμερα       5,00 ημέρες τον μήνα

ΑΔΕΙΑ Ε/Γ-Τ/Ρ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ
Φ/Γ-Μ/Σ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΑ ΦΟΡΤΗΓΑ
Από 01/01/1976 έως 31/12/1977   2,5      ημέρες τον μήνα
Από 01/01/1978 έως 31/12/1978   3,25    ημέρες τον μήνα
Από 01/01/1979 έως 31/12/1979   3,5      ημέρες τον μήνα
Από 01/01/1980 έως 31/12/1980   3,75    ημέρες τον μήνα
Από 01/01/1981 έως 31/12/1981   4,167  ημέρες τον μήνα
Από 01/01/1982 μέχρι σήμερα      8         ημέρες τον μήνα

ΑΔΕΙΑ
Φ/Γ ΚΑΙ Δ/Ξ ΦΟΡΤΗΓΑ ΚΑΙ ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΑ ΠΟΝΤΟΠΟΡΑ
Από 01/01/1976 έως 31/12/1976   2,5      ημέρες τον μήνα
Από 01/01/1977 έως 30/06/1978   3,75    ημέρες τον μήνα
Από 01/07/1978 έως 30/09/1979   4,167  ημέρες τον μήνα
Από 01/10/1979 έως 30/9/1980     4,583  ημέρες τον μήνα
Από 01/10/1980 έως 30/09/1981   5         ημέρες τον μήνα
Από 01/10/1981 μέχρι σήμερα      8         ημέρες τον μήνα
________________________________________________________

Συντελεστής Προσαύξησης υπηρεσίας
                     Πραγματική                 Συντελεστής
                      Υπηρεσία                    Προσαύξησης
Από               έως ημέρες                     Υπηρεσία
                           1,00
7.200                 7.559                           1,10
7.560                 7.919                           1,13
7.920                 8.279                           1,16
8.280                και άνω                         1,20     
___________________________________________________________
Συντελεστής Σταθμίσεως Υπηρεσίας
  1. Α.
    α) ι/φ-Π/Κ (φορτηγά, επιβατηγά, αλιευτικά και θαλαμηγοί) μέχρι και 25 κ.ο.χ. και πλωτά ναυπηγήματα ανεξαρτήτως χωρητικότητας ΙΚΑ = Σ.Σ.Υ. = 1,00
    β) ι/φ-Π/Κ (φορτηγά, επιβατηγά και αλιευτικά άνω των 25 κ.ο.χ. και θαλαμηγοί 25,01 μέχρι 10 κ.ο.χ. Σ.Σ.Υ. = 1,05
  2. Β.
    Όλα τα συναλλαγματοφόρα πλοία (Δ/Ξ, Φ/Γ, Μ/Φ, Ε/Π-Τ/Ρ) αλιευτικά πάνω από 300,01 κ.ο.χ.
    Σ.Σ.Υ. προκειμένου για Δ/Ξ = 1,3
    Σ.Σ.Υ. προκειμένου για μη Δ/Ξ = 1,2
  3. Γ.
    α) Μ/S, Ρυμουλκά, ναυαγοσωστικά και πορθμεία.
    β) Θαλαμηγοί άνω των 100 κ.ο.χ.
    γ) Λοιπά πλοία, μη υπαγόμενα στις ανωτέρω κατηγορίες Α και Β (Ακτοπλοϊκά) Σ.Σ.Υ. = 1,1


πηγη 
http://www.pemen.gr/page181.htm

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

 
Top